På kanalenes premisser for Obs BYGG

Obs BYGG er et godt eksempel på en merkevare som tør å prioritere ulikt type innhold til ulike SoMe-kanaler.

Obs BYGG er byggevarehandelen som ønsker å gi lavpris byggevarer til alle som skal gjøre stort eller smått med hus og hage. Målgruppen til merkevaren er stor og bred, derfor er det viktig å prioritere målgrupper og type innhold etter hva de ønsker å kommunisere, til hvem – og i hvilken kanal.

Obs BYGG er et godt eksempel på en merkevare som tør å prioritere, og som har definert tydelige målgrupper og mål med innholdet på både nettsiden, Instagram, Facebook, Pinterest og YouTube. Obs BYGG kommuniserer pris og produkt i de fleste kanaler, men i SoMe ønsker de å inspirere og motivere målgrupper de ikke treffer like godt i de øvrige kanalene.

Dette gjør Elg for Obs BYGG:

Instagram:

  • Kanalstrategi
  • Innholdsproduksjon
  • Drift av kontoen
  • Community management
  • Influensersamarbeid

Sjekk ut instagramprofilen her!

Facebook:

  • Kanalstrategi
  • Innholdsproduksjon
  • Eventer

Live Fargeshow med Obs BYGG og Tid for hjem-Einar Live Facebook-arrangement i samarbeid med Jotun, hvor nytt fargekart ble presentert, fargetrender ble diskutert og spørsmål fra publikum ble besvart.

Sjekk ut facebooksiden her!

Pinterest:

  • Innholdsproduksjon
  • Drift av kontoen

Sjekk ut pinterestsiden her!

Obsbygg.no:

  • Artikkelproduksjon i samarbeid med Obs BYGGs leverandører.

Sjekk redaksjonelt innhold på obsbygg.no.

YouTube:

  • Kanalstrategi
  • Konseptutvikling
  • Innholdsproduksjon
  • YouTube-serie serie som henvender seg til fremtidens Obs BYGG-kunde. Serien består av 8 episoder hvor vi følger Oskar Westerlin som trenger hjelp til å pusse opp sitt nye kontor. Erik Follestad er med for å vise hvor enkelt det kan være å gjøre ting selv.

Sjekk ut serien her!