
På kanalenes premisser for Obs BYGG
Obs BYGG er et godt eksempel på en merkevare som tør å prioritere ulikt type innhold til ulike SoMe-kanaler.
Obs BYGG er byggevarehandelen som ønsker å gi lavpris byggevarer til alle som skal gjøre stort eller smått med hus og hage. Målgruppen til merkevaren er stor og bred, derfor er det viktig å prioritere målgrupper og type innhold etter hva de ønsker å kommunisere, til hvem – og i hvilken kanal.
Obs BYGG er et godt eksempel på en merkevare som tør å prioritere, og som har definert tydelige målgrupper og mål med innholdet på både nettsiden, Instagram, Facebook, Pinterest og YouTube. Obs BYGG kommuniserer pris og produkt i de fleste kanaler, men i SoMe ønsker de å inspirere og motivere målgrupper de ikke treffer like godt i de øvrige kanalene.
Dette gjør Elg for Obs BYGG:
Instagram:
- Kanalstrategi
- Innholdsproduksjon
- Drift av kontoen
- Community management
- Influensersamarbeid
Sjekk ut instagramprofilen her!
Facebook:
- Kanalstrategi
- Innholdsproduksjon
- Eventer
Live Fargeshow med Obs BYGG og Tid for hjem-Einar Live Facebook-arrangement i samarbeid med Jotun, hvor nytt fargekart ble presentert, fargetrender ble diskutert og spørsmål fra publikum ble besvart.
Pinterest:
- Innholdsproduksjon
- Drift av kontoen
Obsbygg.no:
- Artikkelproduksjon i samarbeid med Obs BYGGs leverandører.
Sjekk redaksjonelt innhold på obsbygg.no.
YouTube:
- Kanalstrategi
- Konseptutvikling
- Innholdsproduksjon
- YouTube-serie serie som henvender seg til fremtidens Obs BYGG-kunde. Serien består av 8 episoder hvor vi følger Oskar Westerlin som trenger hjelp til å pusse opp sitt nye kontor. Erik Follestad er med for å vise hvor enkelt det kan være å gjøre ting selv.